Livet

Det var ett tag sen jag skrev nu. Jag mår bättre nu än jag gjorde då. Det känns som att mitt liv har börjat röra sig framåt igen, sakta men säkert. Från att ha stått still i vad som känns som evigheter. Jag har fått ett jobb, iallafall i ett år framåt. Världens bästa jobb dessutom :) Så jävla gött. Och världens bästa, finaste My har fyllt hela 2 år. Mammas lilla älskling :) Och pratar en massa nu också. Min mamma har gift sig, med världens bästa kille och plastpappa. Han är verkligen som en pappa för mig. Helt underbar kille. Det är inte helt fel att få en pappa efter typ 24 år av sitt liv utan. Eller ja, jag har ju haft en, men han är ett komplett svin. Så inte så mycket till fadersgestalt där inte. Fantastisk kille är plastis iallafall. Så dom e på bröllopsresa i thailand. (Måste säga att jag är liiite avis, men bara lite, he he) Jag är så glad för mammas skull, att hon hittat en så bra man!! :) Och jag fick en syster också :) hi hi.  Så livet har artat sig en aning. Och det känns riktigt bra. Hoppas det bara blir bättre härifrån. Det känns som att jag borde haft min del av skit i livet nu. Och då borde jag ju vara på spår åt de bra sakerna i livet, tycker jag iallafall.
Jag har kommit fram till en del också. Jag tänker vara jävligt petig med nästa val av partner. Jag har insett att det finns inte många det går att lita på. Och många människor i en del av min omgivning, eller i den här världen över huvud taget är egoistiska, egocentriska skitstövlar. Som bara bryr sig om sigsjälva, skiter i att lyssna på andra, men älskar att höra sin egen röst. Som kör över, eller iallafall försöker köra över andra människor. Trycka ner folk, och få dem att känna sig mindre och dummare. Jag har blivit mobbad under hela min skolgång mer eller mindre. Och det sägs att barn kan vara så himla elaka, bla bla. Jo visst det kan dom vara, men vems fel är det? Dom har väl föräldrar som borde ha uppfostrat dom, till att inte bete sig illa?? Eller?? Och även i mitt så kallade vuxna liv försöker folk sätta sig på mig, trycka ner mig, överlägsna mig. Och beter sig i största allmänhet som idioter. Men, det är faktiskt inte JAG som har problem, det är DOM, som uppenbarligen har ett behov av att kontrollera, fördumma, och dömma andra människor. Medans dom själva inte ser hur fan DOM beter sig själva. Därav kan jag ju påstå att JAG har mer självinsikt, och är en bättre människa än dessa människor. Som inte har detta psykiskt sjuka behov. Jag försöker att inte sätta mig på folk, jag försöker inte verka bättre eller mer kunnande än någon annan. För jag anser att det är själviskt, och egoistiskt att såra någons stolthet, eller självkänsla. Bara för att bevisa något, i syfte att visa att man är just bättre än den människan. Patetiskt faktiskt.
Så nu har jag fått ur mig lite tankar.
Nu skall jag ta en cigg, sen skall jag gosa ner mig brevid min lilla älskling. Har varit sjukt trött de senaste veckorna, så jag hoppas att jag är något piggare imon. Så godnatt, och sov gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0