Julpiff

Idag har det julpiffats här hemma. Ljusstakar har ställts i fönsterna. Bordstabletterna med tomtar och julmotiv ligger på bordet. Och små tomtar av porslin och andra material har plockats fram och pryder nu olika delar av lägenheten. Och så mysigt det blev sen :) Både i vardagsrummet och köket får man en riktigt härlig julkänsla nu. I morgon skall vi iväg och köpa julgardiner till köket. Älsklingen var ute och handlade förut, och kom hem med vörtbröd, klementiner, julmust, och pepparkakor. Så himla gott. En julkalender hade han köpt också :) Så nu sitter jag här i mitt kök, och bara myser av det härliga ljuset som adventsljusstaken ger ifrån sig. Sen skall jag nog ta mig en vörtsmörgås med skinka på, till middagen. Nu skall jag bara sitta här och må bra en stund, fram till maten.
Myyys mys mys!!

Ha det gött därute :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0