En stund för mig själv

Ja, det är ju så att när man får barn så har man plötsligt inte så mycket fritid. Men nu gick Daniel ut med My en stund, så nu har jag lite egentid. Inte för att jag vet vad jag skall göra med den direkt. Men att skriva lite kändes som en bra början. I morgon får jag för hoppningsvis madrasserna till min säng. Det är nämligen såhär, att jag har precis flyttat. Har tidigare bott i en etta på 42 kvm. Och när man har en 8 månaders gammal liten tjej, så blir det väääldigt trångt till slut. Så den 30:e Oktober flyttade jag och Mysan till en tvåa, på 62 kvm. Och plötsligt så kändes allt mycket bättre och trevligare. Jag stormtrivs. Men när man flyttar vill man ju få ordning på saker så fort som möjligt. Och jag har mycket kvar att göra. Eller ja, mycket och mycket. När jag tänker efter så har jag faktiskt kommit en bra bit på vägen. Vardagsrummet är så gott som klart. Där skall det bara komma en ny tv bänk, och lite tavlor på väggarna. Möjligtvis ett nytt soffbord, men det får jag se om det behövs.  Men i sovrummet, där skall det målas, fixas gardiner, byggas säng, och möbleras om lite, kom vi fram till idag. Sen skall mattan som för tillfället står på balkongen in. Efter att den piskats, och gjorts ren. Sen skall det köpas nya sängkläder, eftersom jag inte har två lika av ett enda sängklädes sett :) he he. Och nya lakan, som passar till den större storleken madrass. Ja ni hör ju :) Har en del att stå i.

Sen är det snart jul, mitt i alltihop, jag ÄLSKAR verkligen julen. Det är helt klart den bästa högtiden som någonsin hittats på. :) Och snart skall jag ha en liten "julfest" typ. Det är ju ingen julfest på det sättet. Jag har bara bjudit hem lite folk, för glögg och pepparkaks kväll. Så jag har något att se fram emot. Tyvärr så verkar det som att det inte kommer så många. Känns som att hälften av dom typ tio pers jag bjöd, har avböjt. Och några har ännu inte svarat. Så jag hoppas på dem som inte har svarat. Att dom kommer iallafall :) Men innan julmys, skall det fixas julgardiner, ställas fram julpynt och lite sånt. Det är ju faktiskt första advent redan nu på söndag :) För er som inte visste det :) he he. Ja, så till helgen blir det väl julklappsshopping med kompisen Johanna. Myyys mys mys!! Ååå, det skall bli så roligt. Hi hi.

Nu skall jag ta mig något att äta. Bye bye ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg blogg :)

2010-11-24 @ 12:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0