Första December, kvällsaktiviteter, Mysan och jobb :)

Idag är det första December, och bara 23 dagar kvar till julafton. Vi har två adventskalendrar, en choklad, och en radio/tv. Mysan ville ha dom tror jag, så vi har öppnat tre luckor idag. :) Jag kom precis på att idag har jag bott i min nya lägenhet i en månad. Det roliga är att det känns som att jag har bott här hela tiden. Det kanske kan bero på att jag trivs så otroligt bra här. Idag får vi julgardiner som skall hängas upp i köket. Mys farmor är så snäll, och köper dom till oss. :) Och om tre dagar är det julmys här hemma. Så jag skall väl ner och köpa glögg och pepparkakor i dag eller imon. Så har jag det klart.
Igår kväll var jag med mamma, Larsa, och plastsyster nere på Kappahl, mammas jobb hade nån sorts grej där, med rabatter, och lottdragningar. Jag vann en pläd :) Jag som annars inte brukar vinna någonting. Dom bjöd på glögg, och pepparkakor, och skumtomtar. Nom nom :) Snälla mamman köpte ett par tofflor till mig, jättegosiga. Rosa, med grå/vit melerad (eller vad det heter) fluffig insida. Dom är helt underbart mysiga, och varma :)
Nu sitter My bredvid mig i sin stol, och suger på en klementin klyfta. Det är första gången hon får smaka på det, och hon verkar nöjd :) Hon är nio månader på dagen idag, stora tjejen. Jösses, tiden går verkligen jättefort. Bara tre månader kvar tills hon är ett år. My god, jag kommer ihåg när hon kom, det lilla knyttet som låg i min famn och tittade storögt på mig. Hon undrade säkert vem f..n jag var, och varför hon inte fick mysa i den varma magen längre. Det var ju fullt med snö och svinkallt när hon kom. Kan tänka mig att det blev en chockartad upplevelse att komma ut till minusgrader, när man haft det varmt och gott i nio månader :)
Nu har Mys farmor varit här med gardinerna, och dom är nu upphängda. Så himla fina var dom. Det blev verkligen jättebra här i köket. Nu skall jag ta en cigg på balkongen. Sen skall jag ta en dusch, och klä på mig inför dagens JOBB. Jag skall nämligen jobba några timmar :) Håll tummarna för mig. För det är inget jobb som faller sig naturligt för mig :)
Tjipp och hej!

Kommentarer
Postat av: lisa

har du fått jobb eller var det nån engångs-grej? vad var det för nåt? haha.. du vet hur nyfiken jag blir när man inte berättar hela kittet! ;P

2010-12-01 @ 23:22:29
URL: http://metrobloggen.se/ohmy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0